Determinanty zachowań finansowych dzieci w wieku 10-11 lat

Polish For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Determinanty zachowań finansowych dzieci w wieku 10-11 lat [Grant OPUS]

Projekt badawczy zrealizowany w ISS UW pod kierunkiem dr hab. Dominiki Maison

Krótki opis:

Głównym celem projektu jest zrozumienie, jakie czynniki kształtują zachowania ekonomiczne dzieci.

Realizowane w ramach projektu badania są skoncentrowane wokół dwóch głównych pytań badawczych:

a) czy w podejmowaniu przez dzieci konkretnych zachowań ekonomicznych większą role odgrywają cechy funkcjonowania poznawczego jednostki (np. poziom samokontroli, orientacja temporalna), czy też wzorce rodzinne i doświadczenia socjalizacyjne?;

b) Na ile zachowania ekonomiczne dzieci (np. wydawanie vs. oszczędzanie pieniędzy mogą podlegać zmianom w zależności od aktywizowanych cech funkcjonowania poznawczego (samokontroli, ukierunkowania procesów samoregulacyjnych [promocyjnego vs. prewencyjnego], perspektywy czasowej, zadowolenia z życia).